tisdag, mars 30, 2010

Nockad

Just nu ligger man nockad av en förkylning som även fått mig att ha feber i flera dagar. Det som kändes lite bättre för ett par timmar sen har återvänt, alltså febern. Dags för alvedon.

Annars har det sett ut så här:
  • OkashiiCon överlevdes.
  • Nu kurs har påbörjats och jag fick för mig att skriva min uppsats på engelska. Plus att det hade varit kul om man fick en resa på köpet.
  • Sammet är ett smutsigt tyg även om det är nytvättat. Jag är förvånad över att dammsugaren inte blivit full av allt sammetsludd.
  • Jag har lyckats få en intervju för sommarjobb, fast den är under UppCon-helgen vilket gör att jag antagligen inte kan se hela cosplaytävlingen och måste ta nattbuss för att hinna med den.
  • Sett Alice på bio. Bättre än jag förväntat mig, hade knappt några efter läst boken baserad på filmen, och det var gott om snygga kläder i den.
  • Ja, jag vet att filmen är baserad på Carrols bok, har till och med läst den, men det finns en bok baserad på filmen som Wella givit ut. Det är helt enkelt filmen i bokformat.
  • Fått en hejdundrande förkylning vilket resulterat tre dagar i sängen, hitintills.
Nej, nu ska jag sova lite till och hoppas på att febern i alla fall ger sig. Hejdå!

Inga kommentarer: