onsdag, december 15, 2010

Choklad halv sju

Igår var man och intervjua en bibliotekarie om genrer och det kändes bra att vi var minst lika förvirrade som han. Genrerbegreppet skiljer sig från teoretiker till teoretiker så att försöka sätta en stämpel på vilken genre ett visst dokument tillhör blir bara förvirrande. Jag skriver dokument för det kan vara mer än böcker, tidskrifter, filmer etc. 

Ja, förutom att bli förvirrade om genre så åt jag palt igår. Jag visste inte riktigt vad jag skulle tycka om det innan, jag hade hört att det var ett mish-mash med mjöl och potatis. Men det var så gott. Synd var bara att vi var åtta stycken som glupskt slukade de få paltar som fanns, så det tog slut så snabbt. Ja, det var ju inte bara palt, för ska man äta på riktigt viss så ska man ha stekt fläsk och lingonsylt till. Rekommenderas till dom som vågar äta palt fastän det ser väldigt oaptitligt ut. 

Nej, nu ska jag snart gå och hämta dagens första tvätt om jag lyckas slita mig från soluppgången och mitt te. Hejdå!

Inga kommentarer: