måndag, oktober 12, 2009

FF XII och Göteborg

Ja, då hade det gått några dagar och jag har varit i skolan, läst lite, gästat Göteborg, spelkväll innehållande Munchkin och framför allt Final Fantasy.

Det blev att efter att stått ett tag utan för Lindas, så följde jag med in. Det blev Final Fantsy, efter en liten tänktstund. Så på fyra dagar, fick vi ihop tjugo timmar. Det är lite i FF-sammanhang men vi kom en vart. Eller ja Linda spela medans jag tittade på och hejade på Basch när han slog ner den ena efter andra. Jag sprang också runt, men det var lite träning, inget som jag ska skryta så mycket med, men svårt är det att styra en gubbe med en knapp och kameran med den andra. Men det går bättre. Nu vet jag hur det funkar. Jag har till och med lirkat mig in i menyn och fifflat med gambits och licences. Ja, det är tolvan i fall ni undrar.

Nog med FF, även om det är så kul att jag fundrar på att skaffa ett PS själv. Ja, jag kan babbla på om hur mycket som helst, men som sagt jag har gjort mer än titta på spel. Jag har även ätit kladdkaka. Ja, det blev söndagen. FF och kladdkaka. Gött!

I lördags däremot så var det Göteborg. Målet för mig var egentligen en modevisning med lolita och cosplay, men den blev inställd. Så då fick det blev mål numero två: SF-bokhandlen. Det blev Bleach, TRC och Fairy Tail. Lyckades även med konstycket att köpa Dead in Dallas, eller vad den nu heter, andra boken i Sookie Stockhouse. Ja, det är så med serier, man vill veta vad som händer sen. Särskilt när det finns en fortsättning. Det var inte allt. Vi (fick med mig Sara och Martin) hittade en bokoutlet, med böcker för 25 spänn. Kom ut därifrån med tre Robin Hobb och en julklapp. Mycket trevligt var det, även om dagen blev lite mindre händelserik än jag först trott. Men en skål varm choklad på Maritz fixar det mesta.

Nej, nu ska det gå till sängs. Blir skola imorron, så hejdå!

2 kommentarer:

Lienwyn sa...

Det kan aldrig bli för mycket Final Fantasy, så är det bara ;)
Och det är svårt att lägga av när man väl börjat komma någonstans xD

DcastEye sa...

Nej, det är sant ^^