söndag, maj 25, 2008

Tosselilla - kaosets födelseplats

Det är kanske inte så konstigt att allting inte går som det går första dagen på jobbet, men ändå.. Puhh, jag överlevde.

Det enkla var på lördag förmiddag. Då satt jag i entren och tog betalt där. Det var rätt så enkelt jag hade bara 3 olika saker att hålla reda på. Värre blev det sen när jag skulle stå i Prylboden och ta betalt där. Inte bara fanns det massor av priser att hålla koll på, det var riktigt många folk också, och de flesta köpte glass. Jag vet inte hur många som kom fram till kassan med bara glasspappert kvar. Första dagen i Prylboden: det hade varit bra om det hade kunnat stå någon till där.

Andra dagen gick det bättre. Det var inte lika mycket folk och jag började lära mig priserna. Fast jag tror inte att jag kommer att lära mig dom priserna innan jag slutar. Det finns helt enkelt för många priser för en hjärna att hålla koll på.

Ja, jag överlevde i alla fall, och nu har jag åtminstonde jobbat lite. Bara dom nu inte sätter mig på något helt nytt ställe nästa gång jag ska dit.

Inga kommentarer: