onsdag, maj 20, 2009

Final Fantasy och systuga


Eurovision är över och har mycket hänt. Ingen aning, har knappt haft radion igång.

Söndagseftermiddagen spenderades hos Linda. Jag fick spela Final Fantasy, närmare bestämt Final Fantasy X. Vet ni hur lätt det är att fastna i ett spel. Väldigt lätt, särskilt när det finns en handling. Efter fem timmar så kunde jag nästan få Tidus (huvudpersonen) att gå dit jag ville, eller jag nästan, ibland fanns det några träd och buskar i vägen. Jag vill spela mer, så jag får hoppas att det finns tid till det nästa vecka, för den här veckan så ska jag sy och plugga.

Nä, jag ska skriva på vårt grupparbete. Det är bra att göra det när man är ansvarig för en viss bit. Så idag så ska jag ut och interjuva en pensionär någonstans för att lära mig om deras informationssökningar och biblioteksvanor. Låter det tråkigt? Det är det faktiskt inte, bara min mp3-spelar spelar in hela konversationen så blir jag glad.

Igår så sydde jag två halva klänningar. Ja, det började med en, men efter att jag sytt halva så insåg jag att den var för stor, så jag fick börja på en annan. Så jag hoppas att den kommer att blir godkänd av mamma så att jag kan ha den på lördag, annars vet jag inte vad jag ska ha på mig.

Nej, nu ska jag äta klar min frukost, så får vi höras senare. Hejdå!

Inga kommentarer: