måndag, maj 11, 2009

Halv maj?

Okej, det har gått ett tag nu sen jag blogga sist. Jag skyller på allmänt cosplay-syende, hemtenta och grupparbete. Kanske min egen lathet oxå.

Valborg firades på en kinaresturang med fyra små rätter. Riktigt smarrigt, och det kändes lite tröttsamt att gå hem i uppförsbacke.

Annars har det som sagt varit väldigt mycket som jag jag nämde i början. Jag var på KodachiKun nu i lördags men, det kommer i ett fint separat inlägg. Eller det blir en fin kopia av de inlägg som jag redan haft på cosplay.com och DA.

Men jag kan skriva om mitt lite bekymmer. I fredags när jag hade tänkt sy klar min cosplay, så strejkar min overlock. Så jag hann sick-sacka lite innan jag åkte ner mot Skåne. Som tur är så hade mamma sin symaskin uppe och den låter ju ingenting jämfört med min, så kvällen spenderades med att sy ihop en någorlunda kimono. Så jag fick i alla fall en någorlunda lik cosplay.

Igår så lyckade jag komma hem. I valet mellan att vänta tills idag och betala 300 kr mer, så var valet enkelt. Det blev Swebus igen, och jag hann läsa hela Alltid Odd och sova en bit. Det blev sova mellan Helsingborg och Halmstad, så jag lyckade sova mig över Hallandsåsen. Jag brukar alltid få lock för öronen när jag åker där, men den här gången har jag ingen aning om vad som hände.

Nej, nu ska jag äta lite mat, och sen börja städning. Ikväll så blir det sjukvård på fadderutbildningen, så tills dess borde jag hålla mig vaken. Hejdå!

Edit: jag är för lat för att översätta min KodachiKun-inlägg just nu så det finns här.

Inga kommentarer: