lördag, november 21, 2009

Sailor Moon och min hjärna funkar inte

Okej, ibland tänker jag lite för mycket och spenderar lite för mycket tid på Wikipedia. Men jag kommer ju fram till så fina argument att inte ens jag vet varför de är smarta. Så senaste, vad handlar det nu om? Jo, Sailor Moon.

Ja, jag var inne på DA och såg en tävling som sponsrades av ett spel. Där kommer Krig till jorden för att underlätta världens undergång vilket leder till att jag börjar springa runt på Wiki bara för att det är kul. Vad jag faktiskt kom fram till är då att antingen oavsiktligt så har Sailor Moon fått lite inspiration från undergången som bibeln beskriver det eller så är jag helt fel ute.

Nej, jag var lite fel ute, det märkte jag innan jag ens började beskriva. Snabbversion: de yttre sailor-hjältinnorna är baserade på apokalypsens fyra ryttare. Uranus hade svärdet som symboliserade Krig och Saturnus kom med döden för allt. Sen vet jag inte riktigt hur jag tänkte. Ja, det är som det brukar när mina tankar far iväg fortare än medvetandet.

Nej, nu ska jag kanske lägga mig. Jag har ju ingen tenta att skriva nu så jag behöver inte stanna uppe till sju. Så hejdå och gonatt!

2 kommentarer:

Nakayo sa...

Fin analys av Sailor Uranus och Saturnus! Men serien har fler "Domedags" referenser än så. XD

DcastEye sa...

Hihi! Jo, där är många Domedags-referenser, men jag hade presic suttit en timme med de fyra ryttarna på Wiki, så det fick bli det.
Jag tror att jag var lite trött oxå, då börjar min hjärna producera ännu mer teorier som när man tänker efter inte alltid stämmer :D