söndag, mars 02, 2008

Bokslukaren

Jag vet inte hur det hände, men igår läste jag ut hela A Fistful of Sky. Det var väl att jag inte hade läst en bok på så länge att jag bara slukade upp alla orden. Den bara försvann in i mig. Jag tror att jag började vid sextiden igårkväll och vid tolv var jag klar. Då hade jag tagit lite paus för att äta, titta på melodifestivalen (Björn Gustavsson) och äta lite godis. Inte för att det var nog, men när jag väl var klar med den första boken så börjar jag läsa Magins skepp av Robin Hobb. Som tur är så orkade jag bara första kapitlet, sen kunde jag sova. Det var länge sen jag läste så.

Nu känner jag nästan att jag vill gå på bokrea. Kanske man ska in till Malmö och kolla om SF-Bokhandlen har kvar några ex av Robin Hobbs nya serie. Jag vill så gärna läsa klart den, har tredje boken kvar, men den har presic kommit ut. Så jag får nog vänta lite med den, men jag kan kanske köpa de två första.

Sheska från Fullmetal Alchemist - seriens bokslukare

Inga kommentarer: