onsdag, mars 19, 2008

Gröna pannkakor (Shrek-cakes)

Ja, det ser kanske inte så gott ut, men det här var dagens lunch. Det skulle från början bara vara vanliga pannkakor, men jag fick lite påskkänslor och sen helt plötsligt var de gröna.

Jag har inte sytt mycket idag. Nästan hela dagen har gått åt att läsa klart Ödets Skepp av Robin Hobb. Ja, ibland när jag blir på läs-humör så får inget komma i vägen. Jag läste nog halva den boken idag, och den boken är inte tunn. Ja, nu har jag åtminstonde läst klart den serien, så nu kan jag koncentra mig på att sy igen.

Vädert idag har bara varit tokigt. När jag vaknade i morse så var det stålande solsken och det såg ut att bli en riktigt varm och vårig dag. Men allt som dagen gick så kom molnen som var tunga av snö. Det roliga var att om det hade regnat istället för att snöa så skulle man ha sett en regnbåge. Men nu kommer bara snön ner i stora flingor och smälter så fort de nuddar marken. Dom har kanske hört att SMHI har förklarat vädert för vår.

Inga kommentarer: