tisdag, mars 18, 2008

JCS, snöfall och Tupperware

Okej, i fredags hände det inte så mycket. Jag fick äntligen mina böcker från adlibris, och vi hade lite försenade gäster (fira pappa, syster, mamma). På lördagen däremot hade jag mycket att göra.

Det började tidigt i lördags. Det var dax för genrep med Jesus Christ Superstar. Vi började vid nio och slutade lite tidigare än beräknat halv tolv. Och jag hade ju fortfarande lite ont i halsen efter förkylningen men det gick bra ändå. Efter det så kom Sarah med mig hem. Vi kollade lite anime (bara i så där tre och halv timme), och kollade lite på youtube, där jag fick stifta bekantskap med den döda terroistern Achmed. Jag tror i alla fall att han hette det. Efter att Sarah hade åkt hem, och Melodifestivalen hade tagit slut så satte jag mig ner och såg slut på Darker than Black. Jag gillar verkligen den här serien, även om slutet är så öppet det kan bli. Men jag får väl läsa mangan och se om den har ett bättre slut.

På söndagen var det dax för Jesus Christ Superstar. Och jag tyckte att det gick riktigt bra (fick inte ens ont i halsen). Det roligaste var när vi fick lite spontan-applåder efter King Heroed´s Song (vilket förresten är den roligaste att sjunga). Förmiddagen hade jag ägnat i sängen för att läsa Sorgeskeppet.

Igår hände det inte heller så mycket (ska nog försöka få mig själv att hända). Jag slapp Anna på eftermiddagen för hon skulle till en kompis, men det enda intressanta som egentligen hände var att det snöade. Det snöade inte så mycket men vi hade åtminstonde en cm snö i några timmar.

Idag har jag åtminstonde klippt ut alla delar till blusen och markerat alla insnitt. Jag har också beslutat att inte sy midje-insnitten fram för att få den riktiga edwardiska känslan.

Det har också varit Tupperware-party hemma hos oss. Jag är skyldig, jag handlade. Men det var åtminstonde inte onödiga saker. Två kannor som inte spiller, och ett picknickset som hade blandade burkar. Och om en vecka så ska jag på Party Lite, hur ska jag klara av det. Jag kommer att vara pank innan månaden är slut, och Gabbe som bara tjatar på mig om att jag ska börja sälja också. JAG VILL INTE. Men hon vill nog inte inse det, hon har till och med skickat mitt nummer till hennes värvare, som ska tjata lite extra på mig. Ush, nej tack!!

Inga kommentarer: