torsdag, mars 13, 2008

Konstiga katter och marmelucker

Jag har fått för mig att min katt är lite tokig. Konstig är han i alla fall. Idag när jag gick in på toan så satt han och slickade toaborsten, ja inte borsten men handtaget. Men han har alltid varit lite konstig, så jag borde inte vara helt förvånad. En gång vaknade jag av att han slickade mina tår. Det kan också varit att han varit hungrig och ville väcka mig. Men idag hade han nog bara tråkigt.

Och så var det mina marmelucker. Ja, jag vet de tillhör Ariel-kostymen men jag gillar verkligen dom. Dom är så sköna, så jag ska nog sy mig några par till. Igår så smög jag runt i dom, med strumpbyxor och min härliga svarta vecktopp. Det ser inte riktigt klokt ut, men det är min lilla mys-dress. När jag var på kören så hade jag min gröna sidenklänning över som kjol, och det var nog bra, för det var riktigt kallt när jag gick hem.
Förresten så är jag fortfarande förkyld. Men nu håller det på att gå över till en vanlig: nässnuva. Men Anna var nog bara riktigt trött. För nu springer hon runt och klagar på allt och ingenting.

Inga kommentarer: