onsdag, augusti 12, 2009

Stjärnorna lyser fortfarande

Det har hänt lite sen sist. Lite som jag inte känner för att ta upp här, och andra saker som är fria att ventilera om jag kommer ihåg dom.

Mormor o morfar körde i alla fall upp mig förra veckan igen, och jag fick köra en liten bit. Det var läskigt. Det blir alltid läskigt att köra en bil som man inte är van vid och att även sitta en meter högre upp än vad man är van. Att man sen inte kan se motorhuven gör inte det bättre. Men jag lyckades inte krascha, och bilen såg hel ut när de körde hemåt efter att lyckats fylla min frys tills den inte gick att fylla mer. Jag håller fortfarande på att beta av allt.

Paula fick sin klänning och den passade. Wihåå!

Harry Potter och Halvblodsprinsen är bra. Ja, jag gillar filmen. Så mycket att jag faktiskt såg den på bio igen. Det kan oxå vara att jag undviker att tänka på de bitar som jag inte gillar, och bara tänker på "Puff", internt skämt för de som sett filmen.

Jag fick låna Twilight av Paddan och lyckades läsa den på sådär fyra timmar. Det var inte så farligt med shiny och dazzling, fast sen så igronerar jag halva texten när jag läser, så det kan vara något med det. Jag tyckte boken var helt okej, och hade jag varit en trettonårig fjortis, så hade jag avgudat Edward. Nu är han bara lite väl mycket emo, vilket även Bella passar in på. Nej, det kan jag tjöta mer om en annan gång. Men jag kan säga att New Moon är i samma stuk, fast ännu mer emo och depprimerande. Tur att det finns bra karaktärer i boken, den faller inte helt pladask.

Jag och Paddan lyckades hitta till Tidaholm och tillbaka för att fira Sara. Det gick bra och smidigt dit, men hem var det lite värre. Först var tåget försenat en halvtimme i Skövde. Sen orkade inte anslutningståget vänta på det tåget som vi var på, så att det blev in och vänta i Göteborg på ett tåg där. Så nio var vi i Borås, när vi skulle ha varit där sex. Lite senare än väntat. Vi var bärhjälp till Sara så vi blev bjudna på riktigt goda varma mackor.

Lägenheterna där jag bor har bestämt sig för att lägga nya rör, vilket betyder att de två senaste dagarna har jag motvilligt vaknat halv sju för att de borrar i väggen bredvid min säng. Inte så mysigt, men det är ett gammalt hus, så nån gång får de göra det.

Nu borde jag egenligen vara duktig och plugga inför omtentorna, men vi får se hur det går med det. Hejdå!

Inga kommentarer: