fredag, januari 29, 2010

Fast i Hässleholm

Ja, det var det där fina med att åka tåg. Särskilt efter ett par dagar med snö. Så jag har först varit i alvesta lite mer tid än vad som var tänkt och tåget som jag skulle med är en timme försent men lyckats få en biljett till tåget som skulle gått en timme tidigare än mitt original-tåg men var lagom försenat så att jag skulle kunna hinna med det. Nja, den planen var inte så lyckad när man väl befinner sig på tåget och de ropar i högtalarna: detta tåg är så försenat så att vi kommer att stanna i Hässleholm för att släppa av alla passargerare så att ni kan ta det x2000 som kommer strax efter detta, alltså mitt original-tåg. Så alla går av, byter tåg och så kommer man fram till lund. Då har man missat bussen med tre minuter, och man befinner sig i den finna timmen då det inte går några. I vanliga fall så går det bussar tre gånger i timmen.
Nej, nu ska jag fortsätta min självömkning och hoppas på att komma hem i alla fall bara en o halv timme försent. Jag har i alla fall kommit till skåne.

Inga kommentarer: