lördag, september 27, 2008

Lördag på Knalleland

Det var helt otroligt när jag kom ner i centrum. Man kunde knappt komma fram på gatorna. Det var marknad. Nå, nu backar vi lite, varför var jag helt enkelt i centrum. Ja, vid tio så tyckte Paddan att jag skulle följa med henne till Knalleland. Så efter lite övertalning så gav jag med mig, jag behövde ändå till Egiganten och byta in min hårddisk.

Det var i alla fall marknade när jag kom ner till centrum. Det är bara det att Borås gator är inte anpassade för marknad. Så man kan knappt komma fram, så det slutade med att jag gick ner på någon sidogata för att kunna komma fram någorlunda i tid. Ja, och på något sätt så hittade Paddan mig, och dagens äventyr började. Ja, äventyr vet jag inte riktigt. Jo, kanske gångbron.

Ja, vi gick i alla fall mot knalleland, och första stoppet var Myrorna. Där hittade jag en svart mini-jacka i hålbroderad bomull. Den var i alla fall fin och jag gillade verkligen den. Efter att ha virrat runt på Claes Ohlsson och Eko så slutade det med att jag hade fått ihop en stekspade och lördagsgodis. Nå, sen var det dax för det stora äventyret med gångbron. Paddan gillar inte höjder, ja, jag gillar inte heller höjder, men Paddan är lite mer höjdrädd. Nu är det så för att korsa den stora vägen så måste man gå genom en glasad gångbro. Det skulle inte förvåna mig om jag kommer att ha blåmärken av Paddans klämmande fingrar. Ja, det slutade i alla fall lyckligt när vi hade kommit ner från trappan. Och då var det inte långt kvar till Elgiganten.

Elgiganten är snäll. Jag fick till exempel byta tillbaka min hårddisk som jag köpt och få tillbaka pengarna. Yaah! Ännu roligare är det när man efter att ha svarat på några frågor få en femman-lott. Det som var ännu roligare var att jag lyckades vinna på den. Ja, bara fem kronor men ändå. Fem kroner, är inte fy skam. Ja, vi var på Ö&B oxå, men det orkar jag inte skriva om, och det hände inte så mycket där ändå. Ja, nu börjar jag i alla fall bli lite sömnig. Man ska kanske ta en tidigare sovtid sen.

Så hejdå för idag!

Inga kommentarer: