fredag, september 19, 2008

Vardagsliv, lista och väntan.

Okej, jag som hade lovat att egentligen hålla igång min blogg och jag som inte har gjort det. Men nu ska det bli ändring på det. Nu har jag i alla fall tillgång till internet, så nu kan jag sitta och skriva på kvällen.
Det har i alla fall hänt lite:
  • Jag har haft min första tenta, ett seminarium om vetenskap, och varför vi behöver det. Jag tror att jag klarade min första högskolepoäng med det. Det är i alla fall vad jag hoppas.
  • Jag har varit med om fåglar som har flugit rakt in i mitt fönster (tredje våningen).
  • Jag har haft besök av IKEA, och fått min efterlängtande soffa och bokhyllor. Men nu slipper jag i alla fall ha mina böcker i lådor längre.
  • Jag har fått min första höstförkylning, som i det här tillfället har fått mig att snörvla och harkla.
  • Jag har beställ Gosu Rori v. 11 av SF-bokhandlen, och några småsaker från Mangani, och väntar med spänning på måndag, då jag tror att paketen kommer att visa sig.

Just nu väntar jag på fredagen då jag ska på Bokmässan i Göteborg, det kommer att bli pip-kul. Och jag ska försöka vara duktig och sy klar någon lolita-outfit att ha på mig, så att man kommer att se lite bra ut. Även om min första priotet är en underkjol, för jag har ingen just nu, och underkjolar kan man aldrig få för mycket av. Så kan jag bjuda på några bilder från min första tid i Borås:

Jag har lärt mig äta ris m pinnar, en bedrift enligt mig själv.

Jag har blivit invigd på Borås Högskola, och sista dagen med hatt.

Jag har ännu inte slutat med min vardagscosplay. Och det kommer mer.

Inga kommentarer: