måndag, februari 09, 2009

Göteborg, SF-bok och fantasyhyllor


Det har gått en hel helg, jag har inte gjort ett skit. Ja, jag har ärligt inte gjort något nyttigt enligt mig själv.

Just nu sitter jag och väntar på att Sara ska komma, så jag tänkte att jag får göra något. Vi ska försöka oss på uppgiften som vi ska lämna in i helgen. Det kommer kanske att gå.

Vad gjorde jag då i fredags. Jo, vi åkte till Göteborg på bokshopping. Ja, det blev inte mycket mer. Inte för att det gör något *säger bibliotikarie-studenterna*. Först ut SF-bokhandlen. Ja! Jag älskar SF-bokhandlen och nu hittar jag dit från Centralen oxå. Tack vägvisarna. Jag tror att jag såg ut som en turist där jag sprang runt och tittade på väggarna.

Ja, jag får inte glömma det lilla cafet som vi var inne på för att värma upp oss. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det hette, men det var riktig varm choklad, och god var den oxå. Väl värt pengarna. Butiken var mysig oxå. Det är ett sånt ställe som man hade kunnat bosätta sig på ett tag.

Åter till SF-bok. Jag hittade böcker, eller snarare manga. Det blev Loveless 5-7, BLEACH 10 och TRC 6. Tyvärr upptäckte jag på tåget hem att jag redan ägde den senaste, så det blir att byta när jag åker hem på fredag. Jag får helt enkelt ta en liten runda in om SF-bok och hoppas på att de har något att byta den med.

Sen var det dax för Martins antikviarie-guiding. Jag gillar gamla böcker, de luktar gott. Ja, luktar. Det är något med att ha en gamla bok, men jag vet inte riktigt vad det är. Jag tror inte ens att jag kommer att hitta till hälften av dom, men det var riktigt kul. Min favorit var den som hade en hel vägg med fantasy, och dit tror jag att jag hittar. Typiskt att man inte hade så mycket pengar ute, annars skulle det ha blivit många fler böcker. Nu blev det en gammal pocket med Moment 22, som förresten är en av mina favoriter i den postmodera litteraturen.

Nej, nu ska jag gå och göra något, så vi hörs. Hejdå!
Edit: Cafet heter Mauritz' Kaffe, och ligger på väg till SF-bok.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mauritz' Café... eller om det är Kaffe... men du vet i alla fall vart det ligger :-)

DcastEye sa...

Tack! Ska editera inlägget direkt, och jag tror att jag hittar dit. ^.^