torsdag, februari 12, 2009

Snöhyllning

Varför gick jag inte ut idag? Ja, jag vet.

Jag är lat, för tillfället besatt av att läsa klart Skip Beat!, pluggar till tentan imorron och packar för helgen. Kunde jag inte skippat mangan och bara gått ut och gått. Även om det skulle ha varit väldigt kallt nu.
Men det har snöat, ja det har snöat så fort jag har vänt bort huvudet från fönster hela veckan. Inte så mycket i taget, men det har räckt för att skapa den riktigt härliga vinterkänslan som jag gillar. Inte bara det att jag numera matchar snön så bra med min nya jacka. Vitt + vitt = snö och vinter.
Jag får inte bara vinterkänsla av snön. Jag blir glad oxå, vilket är väldigt bra på morgonen när man vaknar upp i ett ljus rum. Och så tittar man ut på grönområdet. Vitt.
Nej, nu ska återgå till att råplugga den sista indexeringen, så att jag slipper omtenta. Så hejdå från ett väldigt vitt Hulta.

Inga kommentarer: