söndag, oktober 05, 2008

Helgbesök i Sjöbo

Okej, just nu sitter jag hemma i soffan i Sjöbo. Det är två timmar kvar innan jag ska åka mot Borås, och förhoppningvis kommer jag att kunna ha internet på lite av vägen dit. Jag ska i alla fall renskriva min hemtenta så jag hoppas att det kommer att gå.

Ja, jag har i alla fall varit här nere i Skåne under helgen. Jag fick skjuts med Gabbe ner i fredags även om jag först fick ta tåget till Falköping. Så i fredag så tillbringade jag sex timmar på resande fot. Nå, jag fick i alla fall en vanlig fredagskväll hemma med middag, godis och tv-tittande.

I lördags så fick jag i alla fall för mig att göra något ordentligt. Så jag fick med mig Åsa och vi skulle hälsa på Solvalla Vi Unga när de hade LAN. Men när vi kom dit, så var det inte en endaste dä, bara några kommungubbar som diskuterade bygdegårdens framtid. Ja, det slutade i alla fall med att vi hamnade på Anderssons och fikade. Jag med min gelewinerbröd (dom är så goda), och Åsa med sin kanelbulle. Det var ju ändå kanelbullens dag. Ja, senare gick vi alla fall till Åsa och sjöng Singstar. Jag vet inte hur många skivor vi hann med, men det var i alla fall inte lite.

Ja, det slutade i alla fall lyckligt, och nu måste jag tyvärr sluta för batteriet håller på att ta slut. Så än så länge hejdå.

Inga kommentarer: