tisdag, oktober 07, 2008

Hemtentan avklarad, hoppas!

Whuu (suck av lättnad)! Äntligen behöver jag inte ha hemtentan i mitt bakhuvud längre, i alla fall inte att jag ska göra den längre. När jag hottade in den i Thorstenssons postfack i middags, så kunde jag verkligen känna en tygnd lyfta från mina axlar. Hoppas nu bara att den blir godkänd. Nå, efter att inlämnadet var klart så var det bara en sak kvar att göra under dagen: förläsning. Biblioteks- och informationsvetenskap som akademiskt ämne. Jag tror inte att jag lyssnade hela tiden, mest för att jag var trött men oxå för att jag kanske har sprungit runt halva dagen med en lätt feber, jag har i alla fall känt mig halvt dåsig den mesta tiden av dagen. Det konstiga är att den försvann efter en halv liter Coca Cola, undrar om jag kanske kommer att behöva mer koffein. Tja, kanske ska hitta något roligt te att fördröja tiden med.
Ja, efter att förläsningen var avslutad så blev det vanliga gänget kvar och det slutade med att vi satt kvar så länge i den röda matsalen att vi till slut blev tillsagda att gå ut. Efter det så fick jag med mig Paddan hem för att käka kanelbullar och titta på film. Jag fick ju några paket från CDON förra veckan med film och manga. Det var i alla fall Det levande slottet. Jag kan säga en sak: har du inte sett den här filmen så se den! Den är faktiskt bra, och jag kom på mig att jag läste nog boken när jag var mindre, fast jag läste så mycket då, och man kan inte komma ihåg allting. Men den var bra, och det fanns verkligen tillfällen att skratta. Det enda som störde mig lite, var att slutet kändes lite hastigt, fast det brukar såna slut göra. Jag tänker inte berätta slutet för dom som inte har sett den.

Ja, det var inte bara paket från CDON förra veckan, jag fick även ett paket från Tradera med två engelska kärleks-dravel-manga, och mitt paket med figurer från Mangani. Yeah! Det är helt otroligt hur mina bokhyllor fylls snabbt. Jag fick åtminstonde min efterlängtade Gin. Även om jag blev lite sur på att de hade delat upp håret lite roligt (bilder senare, orkar inte lägga upp nu). Men jag gillade ändå den, Gin har en charm som han egentligen inte förtjänar, oj, nu kommer jag att få Gin-fans över mig, men det är otroligt mycket han skulle ha kommit undan med om han hade levt här.

Ja, nu tycker jag i alla fall att klockan blivit mycket, så Oyasumi, och hejdå!

Inga kommentarer: