lördag, oktober 25, 2008

Mer än en vecka

Oj, oj, oj, jag som skulle bli flitigt bloggskribent. Det gick inte så bra. Nå, jag kan bara skylla på mig själv.

Ja, jag klarade min hemtenta. Jaaaa... *långt skrik som långsamt tunnas ut* Nu är det bara att få reda på hur det gick på sluttentan, och jag kan erkänna att jag är rätt så orolig för den. Det fanns verkligen frågor som jag var osäker på och jag hoppas bara att jag flummat på tillräckligt för att få ihop med poäng. Hoppas, hoppas, hoppas.

Ja, var finns jag i världen när jag skriver det här. Jo, jag halvligger i soffan i vardagsrummet hemma i Sjöbo. Ja, jag har alltså tagit mig från tentan i Borås till Sjöbo. Hur gick nu detta till? Jo, jag beställde en biljett på SJ utan platsreservation, så jag stod från Borås till Alvesta. Puuh, det är nästan två timmar. Men jag fick som tur plats från Alvesta till Lund. Där jag förresten istället för att åka hem till Sjöbo, fortsatte till Hjärup där mamma hämtade upp mig. Vi skulle helt enkelt till kusinerna. Eller, ja det fanns egentligen inte så många kusiner hemma, så det var faster och man som man träffade. Men det är inte så fy skam för det. Vi hade en trevlig kväll hemma hos dom, och maten var jättegod. Det var någon konstig makaronlåda med tonfisk och annat i.

Idag har vi i alla fall haft gäster här hemma. Svedala-gänget minus en kom för att fira lillebrosan, och det blev ännu mer mat. Ja, man behöver inte laga all mat själv, och man behöver inte heller äta maten själv. Nå, imorron så fyller brosan år, och resten av gästerna kommer, så då blir det lite släkt till. Sån släkt som man inte har träffat på två månader, det är nästan rekord (vi gillar att träffas i släkten).

Ja, nu säger jag i alla fall hejdå för idag!

Inga kommentarer: