onsdag, oktober 08, 2008

Uppcon, here I come

Ja, jag har äntligen köpt min biljett till Uppcon. Och jag har bestämt mig för cosplay - ja, ännu bättre! Det blir Hinamori Momo - Bleach och Ame-Warashi - xxxHOLiC. Ja, nu ska jag bara sy som sörren.. och allt innan som oxå ska bli klart. Först ut: en underkjol som blev beställd i början av sommaren. Den är på väg.. skickas i morron..

Ja, vad har då hänt idag? Jo, efter en rätt så tråkig förläsning om informationsvetenskapens utveckling och äktenskapet med biblioteksvetenskap så fick jag för mig att käka thai-mat. Vi har en resturang presic brevid högskolan och hon som har den är bara så söt. Naaaw!! Ja, det blev i alla fall thai till mat, och när det väl var klart så tänkte vi köpa biljett till vårt studiebesök på Kungliga Biblioteket-besöket, men dom var inte där. Så vi får väl försöka på fredag. Det är synd om vi missa besöket för det är så j*a kul på KB. Bara att få röra vid dom gamla böckerna. Man kan verkligen känna historian i dom. Och så har dom gamla modejournaler ända sen 1800-talet, och vissa är till och med från Frankrike. Det är helt otroligt.

Nå, för återgå till den här dagen. Vi blev så smått besvikna på att dom inte var där, så det slutade med att vi knallade iväg till Knalleland. Ett besök på Ekohallen, slutade med att jag hade två "nya" filmer: Edward Scissorhand och Elisabeth. Jag köpte även ett par fina temuggar, så nu kan jag dricka te i överflöd. Nå, det slutade inte där, vi gick vidare. *spöklig stämning börjar infinna sig* Jag köpte tyg (väldigt konstigt :s , till Ame-Warashi), och shoppade loss på Willys. Två nya te, kakor och Frasse (chokladdragerade vetepuffar för dom som inte vet). Så om jag någonsin nämner ordet Frasse, så är det de jag talar (läs:skriver) om.

Ja, det blev till slut fyra timmar på Knalleland, fattar inte hur det lyckades. Jag cyklade hem, och så kände jag mig lite sugen på film, så jag satte igång Elisabeth. Jag blev lite besviken. Presic när jag tycke att den verkligen kom igång, då slutade den. Men det ska visst finnas en uppföljare. Får leta lite.

Nej, nu ska jag gå och lägga mig. Tänkte vara lite duktig imorron och sy och kanske till och med läsa lite litteratur. Det kan vara bra, så för nu: Hejdå!

Inga kommentarer: