fredag, januari 23, 2009

Amatsuki me like!

Helt plötsligt i varvet mellan DA och allt annat som händer, så kommer jag ihåg. Amatsuki. En av mina favo-serier som just nu går på högvarv i datorn. Ja, eller det är så att det nu har kommit till en sån krisiskt punkt i serien att den antingen kommer att fortsätta att gå uppåt eller bara stupa ner för ett fall. Jag hoppas på den första.

Nå jag ville i alla fall tipsa om Amatsuki. Storyn? Ja, det börjar med Tokidoki (ja, han heter faktiskt så) lyckas fastna i en annan värld (har inte lyckats komma på om det är en paralell värld eller bara det förgångna). Ja, och sen fortsätter det bara. Kan berätta att det är inte en sån berättelse som alla andra, utan den här har faktiskt djup. Ja, ibland så mycket att man får läsa om sidan några gånger för att fatta, men den är så bra och jag gillar den skarpt.

Vad ville jag då komma fram till? Jo, läs den. Eller titta på animen, men då får du nog ändå läsa den för den slutar inte där, den fortsätter. Jag gillar föresten mangan bättre, men jag älskar teckningstilen, särkilt när han/hon färglägger, så snyggt!

Nej, nu ska jag nog gå och lägga mig innan jag blir så uppspelt att jag inte ens kan somna. Hejdå!
PS. Min favorit i serien är Tsuyukusa, han i mitten. DS.

Inga kommentarer: