fredag, januari 02, 2009

Nyår, mat och Avatar

Ja, vi firar gott nytt år två dagar in på det nya året. Och vi firar med en ny bild. Ja, den där uppe.
Nyår, hur gick det då till. Jo, sådär halv två så åker jag och Gabbe till Coop, där det inhandlas mat och glass. Efter det så åker vi hem till henne, och kollar läget. Ja, vi börjar tidigt. Efter att ha fått iväg halva huset, så blev det Avatar-tajm. Ja, ni vet den fina amerikanska serien, som alla tror är asiatisk (inte jag, så att ni vet). Jag tror att det blev några avsnitt innan det var dax för matlagning. Ja, stekt fläskfile med risnudlar och wok med jordnötssås. Jag kan säga så här mycket: det var gött. Efter maten, så gick Avatar-maratonet igång igen. Ända tills jag blev sugen på något mer: Marängssvisch. Ja, det blev inte lite heller. Bara jag och Gabbe åt nästan en hel glassbytta, plus massa banan, maräng (annars ingen marängssvisch), grädde och chokladsås. Jag kan ju nämna att jag knappt var hungrig dagen efter.

Efter en väntan på att nästa år skulle börja, så hörde man plötsligt hur rakterna började öka. Klockan var snart tolv. Efter att ha lugnat en hund och fem katter, så gick jag ut en liten rund och kollade på hur många pengar som gick i luften. Ja, för det är det som händer på nyårsafton. Det blev några foton (vissa rätt så lika atombomber), men sen gav jag upp och gick in. Där satt förresten fyra katter och undrade om det var världskrig. Den femte (kattungen) var bara nyfiken på vad som hördes, och satt och tittade i fönstert.

Tiden gick och avsnitt efter avsnitt avbetades, tills att jag inte längre orkade att ha ögonen öppna. Då sov jag och drömde om vad då: jo, avataren, och de fyra elementen. Det sätter spår vad man gör om dagarna (eller nätterna).

Efter nyår då. Ja, jag lyckades komma hem efter Ivanhoe (ja, den är tråkig), och sov. Sedan dess har jag försökt drilla mig själv till grupparbete och hemtenta. Kan säga att det inte gått så bra.

Nej, nu ska jag försöka vara lite nyttig, så hejdå för nu. PS. Min årskrönika kommer, jag jobbar på den. DS

Inga kommentarer: