måndag, januari 05, 2009

Elefantsnuva, Uppconbiljett och sparade sms

Helt otroligt! Jag har fyra pers som vill ha min extrabiljett till Uppcon. Det blir kanske att jag får sålt ändå. Yatta!
Vidare till inte så roliga saker: jag är förkyld. Men jag kan i alla fall kraxa fram lite ord, men det går upp och ner. Snuvan är inte heller så rolig. Nej, jag ska nog låsa in mig i några dagar och hoppas att den ger sig med varma filtar och varm mat. Ja, här ska drickas te.

Att jag är lite mer virrig än vanligt kan bero på förkylningen, eller eventullt på att Uppcon närmar sig med stora steg och jag börjar känna mig stressad inför både få cosplayn klar och lyckas med grupparbete och hemtenta på en gång. Jag trodde att jag hade slarvat bort beställningsnummert till våra tågbiljetter hem från Uppsala. Så jag skrev ett långt brev på minst 500 bokstäver till SJ och frågade snällt om jag kunde få det igen. Jag lämnade också massor av uppgifter. Lite senare kommer jag på att kolla bland de sparade sms. Jo, vad hittar jag inte där om inte, beställningsnumert. Slutet gott, allting gott! och vi kommer ifrån Uppsala.

Nej, nu ska jag försöka sova lite och åtminstonde hoppas på en förbättring på förkylningsfronten. Jag hatar förkylningar. Hejdå och gonatt!

Inga kommentarer: