fredag, januari 30, 2009

Tentor, böcker och besgrat virus?

Det verkar som jag har besegrat mitt msn-virus eller i alla fall lurat det. Jag byttade lösenord, avinstallera min gamla msn och har nu fått den fina nya messenger beta. Jag har i alla fall inte fått några tecken på att den skickar iväg oönskade meddelanden.
Vad har jag då gjort de här senaste dagarna. Jo, idag hade jag tenta i klassifikation i SAB-systemet. Det är ett av de vanligaste systemen som biblioteken i Sverige använder, och det är lurigt. Man hoppas bara på ett godkännt och då blir jag glad, ja till och med superglad. Nu har jag bara en tenta att skriva i helgen, sen dröjer det några veckor innan nästa kommer. Just nu känns det som tentor halva tiden man sitter i skolan.
Jag har fått lite böcker och fler väntas nästa vecka. Än så länge har det varit Sf-bok som har varit snabba och låtit mig få böcker. Det blev Chronicles of Amber som innehåller de fem första böckerna i serien och en fanbook till D.Gray-Man. Självklart på japanska, så nu får jag ta tag i självstudierna till japanskan oxå. Det finns självklart mycket fler böcker jag vill ha, men jag får vänta ett tag tills jag tar tag i det. Jag ska hinna läsa allt annat innan.
Jag fick låna Fake av Linda. Snacka om bra serie. Jag tror aldrig att jag har läst en yaoi-serie som kunnat så lätt placeras in i deckarhyllan istället. Jag som inte ens gillar deckare gillade den här. Det är ett gott betyg.
Sen har jag varit på efterslutrea-shopping. En jacka och två kjolar för 300 kr. Lagom pris tycker jag. Att det är lite sent att köpa vinterjacka är en helt annan sak. Men vinter är inte slut än, hoppas jag i alla fall.
Nej, nu ska jag återgå till att fundera över middagen. Kanske lasange eller så blir det imorgon. Något annat än mackor i alla fall, så långt har jag kommit. Så, hejdå!

Inga kommentarer: