måndag, januari 26, 2009

TV-lincens, jacka och firande

Vad händer presic. Jo, jag började betala min tv-lincens. Det var en radiotjänstsgubbe som ringde på. Det är inte presic som att man kan neka, att nej jag har ingen tv. Så tyvärr. Hade han velat så hade han kunnat putta bort mig och titta in. Ja, jag blev i alla fall lite mer laglig kan man säga. Fast han tyckte att det var lite synd att studenter behövde betala för vi hade redan så låg inkomst. Det gillade jag i alla fall med han, fast det var nog det enda possitiva som kom ur den konversationen, i alla fall ur min synvinkel.
Lite annat. Ja, jag har köpt en ny jacka. Vit oxå. Med knappar som följde med på köpet, för när jag kom hem så la två av dom i kassen. Ja, så bra är det att köpa saker.

Pappa blir gammal gubbe idag, nej så gammal är han inte. Bara 41. Så jag överraskade Sjöbo genom att själv ringa. Sen ringde jag och pratade med Gabbe i över en timme. Det är länge för oss. Jag hann kluva, krydda och ugna potatis, göra tsatsiki och äta innan vi var klara. Sen började jag oroa mig för telefonräkningen, och vi bestämde oss för att fortsätta en annan gång.

Och så fick jag låna Lindas Fake. Så nu ska jag försöka undvika att läsa dom, innan tentan och piptentorna är klara. Förhoppningsvis denna veckan. Sen blir det indexering för hela slanten.

Nej, nu ska jag äta upp, och sen ska jag göra något annat. Har inte bestämt mig än. Så hejdå!

Inga kommentarer: