tisdag, april 28, 2009

Rengörningsmani


Jag vet inte rikigt vad det är som försigår i mig.

Igår fick jag ett ryck, och slängde hälften av sakerna på mitt tv-bord, mest kvitton och annat skräp. Sen tvättade jag halva gaderoben och nu har jag tvättat alla filtar. Ja, jag har nog kommit in i en renhållningsperiod. Det blir helt enkelt rent. Ja, så rent att det nästan går att spegla sig i toans kakelväggar. Så rent var det inte ens när jag flyttade in.

Det kanske beror på att mitt mangaläsande har tappats ner. Ja, det var helt enkelt inte så intressant längre. Det finns ju så mycket annat att göra. Ta det lugnt, det kommer tillbaka, det vet jag. Men man nästan säga att syeriet har fått ersätta mangan. Vilket är bra på sitt sätt, jag får ju saker gjorda.

Nej, nu har jag tenta imorgon, så jag får väl försöka läsa igenom det jag orkar. Hejdå!

Inga kommentarer: