söndag, april 12, 2009

Skottlossning

Va f-n!
Okej, efter ett tag så undrar man varför det är avspärrat på grönområdet. Ja, det står till och med en polisbil där. Jaha, det är kanske någon som slått sig eller något. Fast det är ju konstigt att det inte det är någon ambulans. Tiden går.

Polisbilen är fortfarande kvar efter några timmar. Okej, vi går in och kollar på BT. Det här får jag som huvudrubrik: Vittne om skottlossningen: "Hade blivit skjuten i benet". Efter lite mer efterforskning, så får jag fram att det varit en skottlossning utanför huset brevid mitt. Igår kväll. När jag var hemma, eller precis kommit hem. Ja, det är inte så muntra nyheter en påskdag.

Förklarning till att att jag inte la märke till det här: det var fler fyrverkerier igår kväll, så man kan inte skilja fyrkverkerismällar från skott. Inte så kul, men det verkar som att nyheterna inte kommit ut till hela området, då det är fullt med barn ute som leker.

Det känns nästan som att det är dax att flytta, och jag gillar ju verkligen min lägenhet. Fast man får väl se om man kan hitta något. Men man kan hoppas att det är en engångsförtelse.

Nej, nu var det väl dax att plocka upp resväskan och gå vidare med livet. Bli nu inte skrämda, det här låter säkert värre än vad det är. Man får i alla fall hoppas det.

Inga kommentarer: