måndag, april 13, 2009

Rock Musical Bleach

Jag har hämtat mig från gårdagens nyhet, eller inte alls. Det kan vara att jag inte ens fattat att det hänt, mest på grund av att det är så knäppt. Vem springer runt och skjuter på någon i ett bostadsområde. Eller bara det att skjuta någon. Livet skulle vara mycket bättre om folk fortfarande hade svärd, fast egentligen inte. Nej, jag har inte planerat att åka bak i tiden, bara portbjuda alla skjutvapen.
Ja, vad har då annat hänt. Inte så mycket för att vara ärlig. Jag hade egentligen planerat att plugga, men jag var väl lite halvt i chock igår, så det blev inget av. Därmot har jag tänkt läsa hela Ross idag, en bok. Sen får jag se vad som mer görs.

Jag fick ett ryck igår. Jag började titta på Rock Musical Bleach Live Bankai Show 001. Ja, det är ett långt namn på en och halv timmes musikal som inte handlar om något. Sen kom jag halvvägs på No Clouds in Blue Heaven, som egentligen är fortsättningen på Dark of the Bleeding Moon. Oj, stackare som inte har en aning om vad det här är. Förklaring följer:

Rock Musical Bleach, är helt enkelt en förenklad version av Bleach, där de stryker några av karaktärerna och gör musikal. Det är väldigt kul att titta på, men det blir ännu bättre om man vet vad som försigår i bakgrunden, ja mangan. Först ut:

  • Rock Musical Bleach: en töntig version som man inte ska titta på om man inte klarar av vanlig musical. Det är helt enkelt en musikal.
  • Rock Musical Bleach Saien: ja, vi gör om den första versionen och så lägger vi till rock. Det här är en av mina favoriter, och man får inte glömma extranumerna, särkilt med Toshirous adult charm.
  • Rock Musical Bleach, the Dark of the Bleeding Moon: äventyret fortsätter. Det tillkommer lite karaktärer tex Hanatarou och Matsumoto.
  • Rock Musical Bleach Live Bankai Show 001: den har ingen som helst handling. Det är en nyårsshow som är till för nöjes skull. Men väldigt kul att titta på.
  • Rock Musical Bleach, No Clouds in Blue Heaven: äventyret fortsätter, det slåss och jag har inte sett hela än.
Ja, det fortsätter, men jag har inte sett längre, så jag vågar inte skriva mer, men det kan komma en påfyllning om ett tag. Nej, nu ska jag återgå till läsning och annat. Hejdå!

Inga kommentarer: