söndag, april 26, 2009

Sy, jag har faktiskt sytt


Vad hände med mitt bloggande?

Ja, i alla fall. I fredags så var det seminarium på skolan och shopping på stan. Det blev ett par nya sandaler och flipflop från HM, underskatt inte dom. Sen förföljde jag Paddan ner på Willys, och köpte förvånadsvärt bara lite chips. Det var ju fredag så något får man unna sig.

Lördagen gick åt QiGong och syeri. Vi hade QiGong utomhus, för det var ju göbra väder ut. Ja, det var nog lite över 20 skulle jag gissa på, och så stod vi ju i solen hela tiden. Kanske inte så bra för bonnabrännan, men det är sol så vem bryr sig, inte jag.

Till syeriet. För det är det som jag har ängat nästan hela dagen igår och idag åt. Ja, det är jobbigt att sy en helveckad kjol, särkilt när man inte vet hur stor den ska vara. Nu har jag i alla fall fått till längden. Och den är består än så länge av tre separata delar, mot tio från början. Ja, jag hoppas kunna få den klar innan torsdag, och det ska nog kunna gå. Då har jag bara min cosplay kvar innan nästa helg, alltså till KodachiKun. Jag började på en topp också, men mitt tyg skulle inte räcka till hela, så jag får köpa lite trikå för att göra klart den. Annars har jag bara tre tyger på golvet med mönster, och reda att klippa ut på golvet. Jag ska inte ens börja prata om alla halvfärdiga klänningar och kjolar som ligger på tyglådan. Men jag ska försöka bli klar med dom så fort jag känner för det.

Ja, jag har i alla fall fått lite gjort. Om man nu inte titta på tenta-plugg. Där har det inte hänt så mycket. Vilket betyder att det blir kurslitteratur till sängs ikväll. Ja, det ska bli så kul att läsa om barns vanor på internet när de söker information. *sarkarsiskt inlägg* Nej, det är faktiskt intressant, särkilt med tanke på att jag som en native, inte ens använde datorn utanför skolan förrän jag var så där elva år. Ja, då skapade jag min första e-postadress.

Nej, nu ska jag gå och läsa, så hejdå!

Inga kommentarer: