lördag, april 11, 2009

Semester i påsk?


Ja, efter en halv vecka här nere så skriver jag. Ja, mest för att få tiden att gå innan det är dax för uppfärden. Nån gång efter nio så är man hemma igen.

Ja, måndagen gick mest åt för att åka buss, buss, buss och buss. Översättning: stadsbuss till centralen, Swebus Express till Göteborg, Swebus Express till Lund och SkåneExpressen till lilla Sjöbo. Ett samhälle som i tv-tidningen fått rubiken stad. Jag fattar inte hur. Det går att gå till andra sidan på en halvtimme, och då går man sakta.

Tisdagen blev det syfröken som gällde. Ja, det kändes nästan så när jag försökte förklara hur man skulle sy ihop de här klänningarna. Men det verkar som att det går bra till slut.

Onsdag så blev det Ystad med bestiktning, Donkaren (de borde verkligen skaffa roligare hamburgare) och allmänt nostalgi. Ja, det är helt otroligt att man känner nostalgi från en halvår tillbaka.

Torsdag: hmm.. jag åkte till Stoff & Stil, men jag köpte faktiskt bara tyg som jag ska ha. Vad duktig jag är. Sen blev det av till Gabbe för att klappa kattungar. De hade inte ens öppnat ögonen, så små var dom.

I går så var det dax för besök hos farmor o farfar. Jag tror fortfarande att jag är lite öm i öronen. Men det var i alla fall kul. Sen var det årets första grillning. *dregel* hemmagjorda hamburgare. Det finns inga godare burgare.

Ja, och nu har jag nästan fått ihop min resväska, så jag har bara lite kvar att göra. Så det blir lunch nästa.

Så nästa gång vi hörs blir det ifrån Borås. Hejdå!

Inga kommentarer: