onsdag, december 16, 2009

Pepparkaksbygge och en vecka

Ja, det var det där med bloggande. Det slutade på något sätt finnas i bakhuvudet när jag satte mig och läste hela Gyllende Narren-trilogin. Jag tror den heter det i alla fall. Det gick ett par dagar till det. Fast kul var det och jag kom på hur mycket jag saknat de böckerna.

Annars så har det varit plugg (eller inte så mycket egentligen), pepparkaksbygge och städning som rått i mitt liv. Pepparkaksbygget är däremot en succé och resultatet sitter numera uppe på min bokhylla och samlar lagom med damm tills det blir dags för demolering. Den dagen började med lite sista minuten-städning och fortsatte med lussebak. Jag har till och med lagt ner några i frysen. Det blev mycket och jag insåg hur mycket saffran kostar. Nästa år blir det att leta upp billigare. Pepparkaksbygget blev en borg och ståtlig är den, även om kristyren blivit gul av sockert på några ställen.

Jag fick även paketuthämtning. Tre rekommenderade paket hade kommit. Två från Kina och ett från Tyskland. Innehåll: fyra peruker och en tröja. En peruk och tröjan var till mig, resten ska ges ut under dagen och nästa vecka från mellanhanden (mig).

Nej, i dag så blir det biblioteksbesök för att låna böcker och om man får tag i Ehsan så blir det skrammel-bidrag till Musikhjälpen. Hejdå!

Inga kommentarer: