söndag, december 06, 2009

Perukköp

Ja, då har ännu en dag gått och jag har haft helg säger vi. Jag har i alla fall diskat undan allt och fått undan alla mina kläder (vikt och strykt snyggt).

Imorron så ska jag släppa mina bokhyllor från andra sidan rummet till andra. Vilket betyder att jag måste tömma alla böcker och allt annat som håller till i de. Soffan är lättare, det räcker med att putta. Det var för sent att släppa möbler när resten av städningen var klar.

Torsdag så är det dags för den snart tradionella pepparkakshusbygget, andra året brukar man kalla det traditon. Så jag får se om det blir mer bakning innan. Är lite sugen på kladdkaka, så vem vet.

Annars så har jag köpt ännu en peruk. Ja, och den är grön. *för er som inte ser så hukar jag just nu ner mot bordet för att försvinna ner i golvet*. Men jag ska ju använda den. Måste bara klippa till den lite. Sen är det fritt fram. Jag har även varit duktig och räknat ut alla andras perukkostnader från Tyskland. Ja, det är nästa projekt. Jag ska använda mitt paypal för att beställa peruker från ebay, däremot vet jag inte om jag ska köpa någon, det funderar jag fortfarande på. Förhoppningvis så kommer de innan jag åker ner innan jul, men det tror jag det är inte så lång leverastid från Tyskland. Där är några som jag är intresserade av, men inga som jag har ett stort behov av just nu. Ska se om det blir en Usagi och/eller Sheryl-peruk efter jul. Men nu tror jag att det blir peruk och klänningstopp för ett tag.

Ja, jag köpte en Baby, the Stars Shine Bright-klänning till. Fast den fick jag förra veckan så för alla är det inte en så stor nyhet. Men jag gillar den och tyget är så skönt. Ja, om det går att var biblofil så går det att älska tyg med. Den är i alla fall riktig fin och kommer med ner i jul. Den kan möjligen bli årets julklänning om jag tycker att sammetsklänningen kommer att ta för stor plats. Ja, det får jag filura på senare.

Nu är det läggdags. Ska upp imorron och flytta möbler och massor av böcker, tyger och vad mer jag har gömt i hyllorna. Så hejdå för nu!

Inga kommentarer: