torsdag, december 17, 2009

Personlighetstest

När det är så att jag har tråkigt och datorn är igång så händer det att man kommer över ett test. Den här gången så var det Jungs Typology Test där jag visade mig tillhöra kategorin ISFP som visade sig agera efter känslor och vara spontan. Det håller jag med om.

Fast där fanns en sak som inte stämde överns: ISFPs are less fantasy-oriented than INFPs. These types are often confused, however, INFPs lean strongly to daydream... Jag dagdrömmer. Slutpratat!

Jag vet inte hur väl allt stämmer men de tyckte att jag skulle bland annat kunna bli sjuksköterska, förskolelärare, religonslärare och designer. Det var vid det här som jag tyckte att det började bli läskigt, för det är yrken som jag länge funderade på att fortsätta mot. Förutom förskolelärare då jag insåg rätt snabbt att jag inte hade tålamodet till det.

Sen hade de den roliga kategorin kändisar med den personlighetstypen där bland annat Marie Antoinette, J. K. Rowling, Ashton Kutcher, John Lennon och Christopher Reeve. Där fanns fler att välja på men jag fick en känsla av att antingen så var man skådespelare, president, musiker eller kunglig. Så var leder det till mig. Nä, ingen aning.

Nej, nu blir det lunch och sen väntar en promenad till skolan i solskenssnö för att hämta en trave böcker. Hejdå! And eat some cake!

Inga kommentarer: