tisdag, november 25, 2008

Chokladmuffins, upphovsrätt och klämmor

Jag tänkte inte vara så smart nu ikväll, eller natt, mina ögon håller på att falla ihop. Jag tyckte att jag var lagom smart innan idag. Vi hade seminarium idag, examinerande på det också. Men jag tror att jag klarade det, för jag fick ingen kommentar om det efteråt. Pjuu.. 17 hp, yes, jag är duktig. Imorron väntar nästan hemtenta, och övningar i hur ärendets gång. Ja, det är hur ett förslag kan bli en lag. Undrar om jag kommer att överleva dagen. Nå, åter till den lata dagen: i dag.

Jag fick min utlovade muffins av Linda när jag satt och väntade på mitt seminarium, den var riktigt god. Nästan lika god som min choklad med muffins. Men som sagt väldigt god, och den hade varit ännu godare om den fortfarande hade varit ugnsfärsk. Men jag ska inte klaga, det var gött.
Lite roligt om seminarumet: det blev väldigt mycket snack om upphovsrätt, nerladdning, privat vs. offentlig finasiering och mycket annat. Såklart blev det lite hestigt under nerladdningen, men det löste sig ändå. Jag var kanske en av dom som kokade lite under locket. Jag vet att det är olagligt att ladda ner upphovsrättsskyddat material, men om det inte finns något annat sätt att få tag på det då? Nä, jag ska inte ge mig in i den fighten. Men jag brukar i alla fall försöka köpa mangan jag läser, särkilt om den är bra. Undrar om det är därför som jag brukar ha 0 kr i slutet av månaden på kortet, kan vara.
Nä, jag har ett svar till på den frågan: jag köper pizza. Ja, det blev pizza i dag igen. Nej, det här om att studenter går ner i vikt gäller inte för mig. Eller jag vet inte. Ska se om jag kan hålla min matbudjet under 250 kr den här veckan. Ska använda upp allting som jag har i frys, kyl och skåp. Det ska bli restvecka. Först ut: mammas bullar och currygryta. Mums!
Ja, vad hände efter pizzan. Jo, Paddan släppade med mig att shoppa, det är farligt. Det slutade med att jag köpte klämmor för 80 spänn på HM. Fast det var fina klämmor, och till råga på allt så var det japanska mönster på dom. Jahååe, barnavdelningen är alltid bra till något. Ja, och så ett par knästrumpor. Nej, jag förvånar inte mig längre. Och så provade jag en senapsgul klänning bara för att se hur det skulle se ut. Storlek 34. Ja, jag vet, det är inte bra att knö ner sig i såna små saker, men det roliga var att när jag prövade den så satt den bra på att ställen utom, ja gissa, bysten. Va f-n! Nej, det blir att sy en liknade. Får se när det blir av.
Det blev inte mycket mer nyttigt när jag kom hem. Bokade tvättid, så imorron ska det tvättas. Men annars blev det gröt till middag (ja, jag var lat), och Kyou Kara Maou på datorn. Tur att jag inte har så många avsnitt kvar att se, annars hade jag väl suttit framför datorn alltid. Nå, hejdå, så syns, skrives vi kanske i morron!

Inga kommentarer: