onsdag, november 19, 2008

Kultur, rollspel och godkänd

Har jag något vettigt att skriva här. Antaglien inte, men vad gör det. Den här veckan är rätt så underlig, åtminstonde om man jämför den med de flesta andra. Vi har förläsningar varenda dag. Från måndag till fredag, och så ska vi hinna förbereda ett seminarium till nästa tisdag då vi ska ta upp en fråga inom kultur- eller informationspolitik. Jag fick kulturen, jaaa. Inte för att jag har någon aning om vad jag ska hitta, men jag får väl göra mitt bästa.

Jag har lite att klaga på. Vår ena förläsare är så tråkig. Det han gör är att läsa innantill från sina papper och ibland titta upp för att kolla om någon hänger med. Det är inte konstigt att vi satt på Sandgärdet igår när hans förläsning var. Jag tror faktiskt att vi fick ut mer av det, eller åtminstonde de som satt brevid, jag tror att de fick lära sig mycket nytt om lajv och rollspel, som de inte ens tänkt på innan. Det är nästan så att man själv blir sugen på att börja med något om det fortsätter så här, även om jag ändå har min cosplay att tänka på.

Nå vi gick i alla fall och hämtade ut tentorna från intron. Vet ni vad? Jag blev godkänd. Nä, nu ska jag se om jag kan göra något nyttigt. Så hejdå för nu!

Inga kommentarer: