onsdag, november 05, 2008

Litteratur, anime och hallon

Jag käkade just hallon till efterrätt. Ja, jag vet jag är så nyttig. Nä. Det var inte det jag hade tänkt skriva här. Och jag lovar jag ska bli bättre på att skriva här. Jag svär...

Nå jag har i alla fall beställt lite av min kurslitteratur till kursen jag läser just nu: Bibliotek i Samhället. Det låter väl inte så avancerat, nej, säg då varför man måste ha alla konstiga böcker för det. Du kan kanske till exempel behöva någon bok i hur du ska lösa lag-konflikter. Men jag ser ändå fram emot Kulturpoliken som vi ska läsa sen. Det låter i alla fall intressant och jag hoppas att vi kommer att ha Dahlström då, han somnar man inte av.

Nä, ni är kanske nyfikna på vad jag har gjort sen jag skrev här senast. Jo, uthärdat en veckas föreläsningar om bibliotek och sen blivit terroriserad av familj i lägenheten. Ja, lillasyster och mamma kom upp på onsdan och förnöjde mitt liv. Ena dagen ägnade de åt badhuset och shopping. Jag kan säga att lillasyrran somnade rätt så snabbt den dagen. Det var förresten också då som jag körde mina första tvättar här, så nu har jag massor med kläder igen, måste bara stryka hälften (inre tanke: varför har jag så många blusar).

Ja, när mamma och syrra ändå var här uppe så följde jag med dom ner, jag har ju ändå en ny hårddisk som jag tänkt fylla (anime/j-drama). Jag kan ju berätta att jag har kommit en bra bit på den vägen. Jag skulle ha köpt 1 T-hårddisken istället. Men nä, nu får jag faktiskt nöja mig med som jag har. Har nog att titta med som det är, crunchyroll är verkligen snällt.

Nä, jag gjorde faktiskt annat än satt framför datorn hemma i Skåne. Jag träffade faktiskt några kompisar. Ja, Åsa och Sarah. Och ja, jag blev riktigt utfrågad om Ishida av Sarah, till den nivån att när jag skulle säga ICA-kort så blev det Ishida-kort. Oh, nä, jag gillar inte riktigt Ishida, men jag får ställa upp för kompisar som är besatta presic som jag fast av annat. Men jag är i alla fall glad att fillersna är slut, ja äntligen. Men jag undrar hur de kommer att klara av att inte komma ikapp mangan, det är inte så mycket som skiljer, och jag tror att det kan vara ungefär kanske två-tre böcker.

Roligare nyheter: Jonjou romantica har börjat sändats igen. Ja, den halvt sjuka gay-serien som är väldigt lätt att fastna för. Fast jag tror att jag tittar på den mest för att se hur Misaki kommer att klara sig ur Usagi-sans brors klor. Hahaha.. förlåt spoilers för dom som inte har sett.

Nä, nu ska jag förbereda morgondagens sektorsanalys, så hejdå! Och jag vet att jag skrev väldigt mycket idag, men vänta bara jag kan skriva ännu mer.

Inga kommentarer: