lördag, november 08, 2008

Nattpoesi och lasagne

Nä, det är ingen poesi som kommer att följa här, men jag kan berätta att jag kom hem från Paula så där för tjugo minuter sen. Ja, hur blev det då att jag åkte till Paula. Jo, jag skulle kopiera lite från en av hennes böcker, så det slutade med att vi även träffade Linda 2 och Sigge. Ja, efter lite kopiering och övertalning, så följe jag och Sigge med Paula hem. Hon skulle bjuda på lasagne. Ni vet ordspråket om många kockar i köket. Ja, i vårt fall så gick det bra. Jag lyckades med osten utan att skära mig, och jag tyckte själv att min färssås blev väldigt god, särskilt med det faktumet att jag bara kryddade på mitt egna ögonmått. Väldigt lyckat.

Nå. Tiden gick iväg när vi satt där, och helt plötsligt fick jag för mig att kolla vad klockan vad. Jo, halv ett. Ja, då hade vi pratat i fem och halv timmar om det mesta och onödigaste inom barn- och ungdomsfantasy (bla HP, LotR). Vi hade till och med lyckats snabbla in på Sailor Moon ett tag. Ja, jag vet vi sjöng till och med introlåten.

Nä, nu får jag se vad jag ska göra. Kanske går jag och lägger mig eller så sitter jag uppe lite till. Jag känner mig liksom inte trött även om klockan börjar närma sig halv tre. Det kan möjligen vara all godiset som jag fick i mig innan, och det blir inte bättre av att jag har ett halvt kilo brevid mig just nu. Nä, långsam sockerrush säger gonatt...

Inga kommentarer: