torsdag, december 18, 2008

Antique Bakery och grupparbete

Jaha, vad var det nu jag skulle skriva om? Ja, det går att få hjärnsläpp ibland. I alla fall, jag har fallit för en ny serie: Antique Bakery. Inte bara att den är rolig, och att en av killarna ibland slår på sin jävulska charm (hans ord, inte mina), så är den bara så söt. Ja, nu ska jag kanske berätta vad den handlar om. Det kan vara rätt så bra. Det är helt enkelt en rikmanssnubbe, som en dag bestämmer sig för att sluta sitt jobb och starta upp ett cafe med franska bakelser. Ja, det är värre än det låter. Till råga på allt så är bakaren som han anställer någon som för flera år sen i skolan var en av dom som var kär i honom (rikemanssnubben). Ja, dom är killar båda två. Det finns förstås ännu fler stories som följer, men den här dominerar det första avsnittet. Huvudpersonerna som efter något avsnitt har kommit upp i fyra kan nästan förklaras så här:
  • Ägaren som inte gillar kakor och gillar tjejer (dom andra funderar ibland om han orsak till att starta cafet var att det skulle komma tjejer till honom)
  • Bagaren som är gay, och har en jävulsk charm, fast har något emot tjejer
  • Ex-boxaren som älskar kakor
  • Ägarens barndomskompis som fallit för bagaren

Ja, det är i alla fall en riktigt charmig serie, och även om jag bara hunnit se halva (den är på 12 avsnitt), så har jag ändå fallit för den. Den finns även som manga, och jag funderar om jag ska börja köpa den, så fort jag har avslutat någon av de som jag håller på med nu. Den finns även som j-drama (på crunchyroll), men där kallas den Antique Cake Shop.

Okej, något förutom Antique. Hmm. Ja, vi lyckades träffas nästan alla i vårt grupparbete och prata om vad vi skulle göra. Det lyckades nästan. Nu ska man bara se hur det kommer att lyckas med att göra klart det här.


Nä, nu ska jag försöka vakna till ordentligt och få något gjort. Hejdå!

PS. Bilden förställer mina Moe-känslor som ibland dyker upp i vissa scener. DS.

Inga kommentarer: