onsdag, december 10, 2008

Tjöta, bokhyllor och vitlök

Jag har gjort saker idag. Inte för att jag vet om det är så mycket vettigt, men jag har i alla fall gjort något. Nå, vi hade föreläsning idag, med Thorstensson. Ja, söta gamla Thorstensson. Han är bara skön, även om han möjligen växte upp på stenåldern. Ja, han är rätt så gamla. Tyvärr så var hans föreläsning också rätt så gammal. Det var så där intressant i början, och sen gick det bara neråt. Ja, det blir så när man redan har hört det minst två gånger och sen läst det tre gånger. Ja, alltså tjöttigt.. *

Nä, efter det så våldgästa vi (jag, Paddan och Sara) Martin och käka morotkaka och pepparkakor. Ja, vi försökte vara lite juliga. Det gick så där. Samtalsämnen:
  • Bokhylla (ja, vi läser faktiskt till bibliotikarier) Där fanns några riktigt bra.
  • Kylskåpspoesi (och även lite nytt på kylskåpet) Mitt bidrag: Hemlig man i fluffig snö-dröm.
  • Göteborgskex (vad är godast: Singoalla eller Ballerina)
  • Folkhögskola (och andra skojsiga saker som kan hända på internat och i Skåne)
  • Mitt syeri (ja, de började med lolita, och slutade med cosplay, vaddå hela mitt liv?)
  • Animanga (ja, Martin blev nog lite rädd när jag och Sara började med Junjou Romantica-snacket (lång utläggning och de olika förhållanden och annat smått och gott), och även Bleach (vilken är din favorit-slash?)
  • Ja, sen ska man nog inte nämna mer, mest för att jag vet inte vem som råkar titta in här.

Nå, det blev i alla fall sådär nästan fyra eller halv fem innan vi fick för oss att åka till Knalleland (det känns om man kan det landet utantill nu). Nå, för mig så nöjde jag mig med pommes och vitlöksdippa på McDonken och två askar After Eight på Willys. Ja, det var ungefär vad jag handlade idag. Ja, jag vet jag är duktig (brukar annars handla in nästan varje affär jag lyckas gå in i, håller mig till jul-shoppingen, eller så har jag shoppat för mycket på sistonde, det är inte kul längre, och nu börjar min parantes bli lite väl lång).

Ja, efter ett litet stopp hos Paddan så åkte jag vidare hem, och nu sitter jag här. Mätt efter ännu mer vitlök, ja jag klämde ner en vitlöksbaguett för en timme sen. Jag säger så här mycket. Jag ska borsta tänderna noggrannt imorron. Nä, gonatt!

* Jag försökte prata västgötska här. Det går inte bra i verkliga livet.


*Liten not till Sara: Jag hade visst bara sett de fem första avsnitten på andra säsongen av Junjou Romantica. Bara så att du vet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Chad/Ichigo!!!

DcastEye sa...

Chaigo eller Ichiad.. nä, det vill inte bli bra namn :(