måndag, december 08, 2008

Filmkväll, lathet och julfest

Okej, vad är det som hänt sen senast. Jo, jag har faktiskt gjort lite. Först ut var filmkvällen i onsdags. Jag lyckades till och med att göra en god chili con carne, så det kommer att göras fler av, men först frysrensning. Tillbaka till filmkvällen: ja, det blev chili con carne och kladdkaka till middag och så där vid åtta började vi titta film. Först ut: Rocky Horror Show. Jag kan säga att jag kommer aldrig att kunna titta på kardinalen i de tre musketörerna utan att få flash-backs till Rocky. Det hjälper inte heller att man när man vaknar mitt i natten, nynnar på the Time Wrap. Låt oss säga så här: har man inte sett den här filmen, så har man missat en riktig transvenstit från Transylvanien.

Nå, next: Bundocks Saint. Jag har ingen aning hur det stavas, vänta. Nästan rätt: Bundock Saints. Det här är en måste-film. Jag lyckades med konstycket att säga att jag gillade den här filmen efter fem minuter, och jag hade rätt. Den här filmen lyckas med att säga fuck på alla möjliga sätt som finns, och det bara på en minut. Det är förresten det mest vanligaste förekommande ordet i filmen. Jag kan lugnt säga att manusförfattaren/na, måste ha haft kul när de skrev det här. Det blir inte mycket bättre när man numera alltid kommer att få ett flin varje gång man ser William Defoe härefter. Ja, jag säger alltså: SE DEN!! och har du möjligen redan sett den, SE DEN IGEN!! men se om jag också kan vara med.

Vid den här tiden så hade onsdagen övergått rätt så mycket till torsdag, och vi satte på Hero. Ja, den kinesiska filmen om en lönnmördare. Jag hade faktiskt sett den här innan, och även om filmen är något långsam, med alla parallella historier och flashbacks, men den är riktigt snygg. Efter att den här hade avslutats och snurrat några gånger för mycket i spelaren så var nog klockan rätt så mycket. Nå, natten slutade i alla fall med att vi gick och la oss ungefär vid tre. Vid den tiden, så hade jag pratat så mycket att min skånska morgonröst var på väg tillbaka. Ja, det blev i alla fall en god natts sömn, och jag vaknade helt plötsligt av att jag trodde att dörrklockan ringde. Det gjorde den visst inte, enligt Sara men jag vet inte. Var rätt så urvaken då, halv elva eller vad den nu var.

Nå vad hände då efter att jag nästan jagat iväg Sara efter lite Gravitation-nostalgi. Ja, jag satte mig vid datorn, och sen tror jag inte att jag behöver säga mer. Jag kan säga så här mycket: det är inte bra att ha dator igång när man ska plugga. Inte heller att ha en granne som har oskyddat internet, för då blir det väldigt lätt att timmarna snabbt försvinner, vilket dom gjorde, en efter en.
Ja, i alla fall så hade Paddan desperat försökt bjuda lite folk på hennes lägenhets julfest. Det var i alla fall bara jag som kunde komma. Så, jag sollade mig till Paddan, och vi fick snabbt för oss att vi nästan var de mest vettiga personerna där, så efter att vi hade försök få folket där att dricka glögg, och telefonterroriserat Sara lite (bara en halvtimme), och försökt få igång någon vettig konversation, så lyckades vi smitta in till Linda (Paddans) och kolla på film. Ja, jag har tittat film den senast veckan som en galning. Ja, det blev först Madagaskar 2, som vid vissa tillfällen lyckades med konststycket att vara på ryska, men förutom det så gick det att förstå vad de sa. Nå, den var kanske inte så kul att titta på men det var i alla fall något. Det var i alla fall synd att pingvingerna inte var med mer. Jag tror faktiskt att de hade gjort succé med en egen film. Nå, efter det så blev det lite julfilm: Grinchen. Ja, ska man se en julfilm som faktiskt handlar om det som julen egentligen ska handla om så är det här rätt film. Ja, med lite avbrott med fulla folk som tittade in lite då och då, så kan man nästan sammanfatta hela kvällen så här. Och det var tur att vi inte var fler folk i Lindas säng. Jag tror nästan att den höll på att falla samman vid något tillfälle.
Nå, idag så hade vi intrudutionen till Modul C, på vår fina lilla BiS-kurs, så allt vi kommer att prata om till nästa termin är organistionsteori. Ja, det sammarfattar nästan allting. Nu ska jag bara komma ihåg att ringa till Birgitta imorron och säga att jag kommer visst till Sjöbo och lussar till det i kyrkan. Nog om alla filmer som har hänt, nu ska jag försöka göra något vettigt innan jag gå och lägger mig. Hejdå!

Inga kommentarer: