lördag, december 27, 2008

Mycket manga, tågfärd och jul

Okej, julen tar kål på mig. Jag vet inte riktigt vad det är, men det känns som att jag inte har gjort någonting de här dagarna, även om jag ändå har gjort saker minst halva dagarna. Och så har jag hamnat i Gravitation-träsket igen. Ja, det började igår när jag var hos Sarah och lämnade av lite anime, och lånade hennes böcker. I natt var jag nog uppe till halvfyra och läste, det tog tre o halv timme att läsa sex böcker, och nu hittade jag Gravitation på mangafox, det är ju självklart att jag då bara fortsätter. För att citera animen: It´s a gravitation.

Nå, jag har inte skrivit här sen i söndags (jag tror att det var det i alla fall). Ja, jag berättar bara lite höjdpunker: När jag åkte ner i måndags så tittade killen brevid på anime: Min granne Totoro. Fast jag tyckte att det var lite dumt att han tittade på en fansub, när den tom har kommit ut på svensk dvd. Nä, försöker jag i alla fall att inte göra. Men det fanns vissa tillfällen när jag nästan bara kände för att ta fram min dator, för att titta på något eget. Det är svårt att undvika att titta, när filmen bara visas brevid.

Ja, tågvärden var lite rolig oxå. När jag visade upp min biljett så sa han att jag visst skulle till ett riktigt exotiskt ställe. Jag menar, Sjöbo, vad är möjligen exotiskt med det här stället. Kan det möjligen vara att ankdammen är rätt så stor eller? Jag misstänke nästan att han hade druckit något, men jag är inte säker.

Vad gjorde jag då när jag väntade på de fina bytena. Ja, lyssnade på musik, och plågade Sarah. Ja, jag har överkommit min lilla telefonskräck, särkilt när jag inte har något annat att göra. Det blev ett väldigt långt prat om xxxHOLiC och Tsubasa CHRoNiCLE. Ja, spoilers följer, hoppa lite om du inte vill veta. Nä, så elak är jag inte. Så det blev ett litet utredande om alla släktskap (där är många), och lite slashing om Fai och Kurogane. Det här fortsatte också efter att jag hade kommit hem och installerat mig.

Hmm... följande dagarna gick nog rätt så mycket i julens tecken. Ja, det var shopping i lilla Sjöbo på lille julafton, och slapping på julafton framför tvn, och julaftonskvällen hos farmor o farfar. Juldagen hos mormor, och Annandags jul i Malmö på julrea. Ja, det kommer mer detaljer.

Eftersom jag tycker att julafton alltid är som den är, så lämnar vi det där. Det var lite roligare på juldagen, med den fina julklappsleken. Jag lyckades vinna en halv liter tvål och en liten anteckningsbok. Och gårdagen var lite spontan, lite väl på vissa ställen, men det gick bra ändå. Jag fick halv elva för mig att åka in till Malmö, självklart kan jag inte åka in själv, utan jag fick med mig Sarah och Åsa. Yatta! (Yatta-låten börjar spelas i huvudet). Första stoppet: Shock, ja, jag kan faktiskt gå in där utan att dö, och jag tycker att det finns vissa saker som är riktigt snygga där inne, men de är helt enkelt inte min stil. Ja, vad händer efter det: JA SF-BOK. Det går helt enkelt inte att vara i Malmö utan att besöka den här fina butiken. Jag gick ut där ifrån lite fattigare och med fyra manga. Gissa vad? xxxHOLiC, och BLEACH. Ja, det är helt enkelt så att jag är insnöad på de serierna. Det här besöket tog nog minst en halvtimme, ja, vi tänkte försöka att inte skrämma bort de andra kunderna. De hade Gosu Rori 12 oxå, men den kostade ju nästan 200 kr, ush för sånt pris, när den bara kostade 140 i början av hösten. Jag kollade i alla fall igenom alla mönster, men jag får nöja mig med dom som jag har.

Resten av Malmö: mycket folk, men mindre än jag trodde, kinamat i låda, långa köer förutom sf. Halvt kaos på Centralen pga av alla som ville hem inkl oss. Ja, efter att lyckats gå genom halva centrala Lund på kvällen, blivit skrämd av Åsas utbrott "Alla affärer är stängda", köpt ett halvt kilo godis (lakrits och choklad väger), så lyckades vi komma på bussen hemåt. Eller ja, några i alla fall. Efteråt så fick jag med mig Sarah hem, och det blev de senaste sju avsnitten av Bleach, och Naruto Shippuuden. JA, mitt liv kretsar runt anime och manga.

Efter det så sjutsade jag hem Sarah, ja, jag körde. Där det blev lite animeutdelning, och jag lånade Gravitation, och nu är vi tillbaka där vi startade. Nä, nu ska jag byta tidningen och så får vi höras senare. Hejdå!

Inga kommentarer: