onsdag, juli 15, 2009

En veckas avslappning, eller görande

Dags att blogga. Det har ju nästan gått en vecka, så här kommer en liten sammanfattning. Enjoy!

Fredagen gick åt tidigt uppstigande, resa, medeltidsdag och animekväll. Jag fick vara hemma en halvtimme för lunch och ompackning, innan det var dax att åka igen. Så det blev Volvo ner till medeltiden, då jag strosade runt där med två medeltidsklädda och själv körde på en Kodona-inspirerad tidsepok. Bild kommer sen, jag ska bara lyckas stryka skjortan igen. Efter att kommit hem, så var jag rätt så trött. Jag åt, och somnade nästan efter en kvart i soffan. Då är jag trött.

Men dagen slutade inte där. Ett par kompisar kom att det inte var så kul att ha övernattning vid sjön när det regnade, så det blev spontan animekväll istället. Inte för att det blev så mycket anime, då vi pratade omkull varandra och hittade en katana och lite kast stjärnor ovanför garderoben. Det blev väldigt mycket cosplay-prat, och ja, det passade mig bra. Så nu har jag fått ihop en väldigt stor Bleach-grupp och även en Sailor Moon (författren då som huvuvdperson och full lista på Bleach-grupp kommer när vi sammanfattat allting, och jag har passat Matsumoto till Sara). Till slut så blev det Skönheten & Odjuret som tittades på.

Lördag så blev det sovmorron, animedag och grillfest. Efter att till slut blivit för trötta för att prata, ja, det går, så sovdes det. Det blev sovmorron och frukost. Sen blev det faktiskt animetittade för hela slanten. Lite samurajer i en anime med långt namn och som jag inte ens försöker uttala, för att jag vet att det är omöjligt och Kuroshitsji. Jag hoppas att det är rättstavat för jag orkar inte kolla upp det nu.

När det började närma sig kväll så var det dags för den årliga grillfesten. Det var inte så mycket folk i år, för numera har nästan alla kusiner antingen blivit för gamla och har annat för sig. Eller så är man som jag och roar sig med att titta på när alla fastrar och andra försöker sig på konststycket att stå på ett ben utan att trilla. Det här året hade vi charader och bästa tillfället är när de har drucket tillräckligt mycket för att göra det och innan de bara trillar. Det slutade lyckligt utan brytna ben. Men sen har våra grillfesten blivit snällare och snällare med åren. Förr hade man brännboll i mörkret barfota på tröskad åker, det gjorde ont.

Söndag så var det sovmorron igen, kolla lådor och lata på gräset. Ja, jag har ju mina lådor med allt som blev kvar efter att jag flyttat upp, och numera ligger i lådor i källaren. Tur att vi har en stor källare, men nu börjar det i alla fall ta på det lite. Jag har i alla fall rensat ut en hel dröse med böcker som ska säljas, skänkas eller bara kastas bort, ja det smärtar när jag tänker på det. Men det är böcker som jag inte tänker läsa igen.

Måndag tog jag det lungt fram till på eftermiddagen, då det blev klassisk tjejkväll med bubbelbad, bastu och ansiktsmask. Som avslutning eller början på nästa dag blev det Den oändliga historien.

Igår, tisdag så blev det stekning på Mossby. Ja, det blev riktig stekning, för jag var bara lite röd när jag kom hem. Jag kan säga att det gick lite för bra med läsningen, så bra att det på kvällen var svårt att sitta utan att säga aj. Ja, ni förstår jag trivs bäst med att läsa när man ligger på mage, och kan ha boken framför sig och inte behöver lyfta upp den för att skymma solen.

Idag så fortsatte jag strandlivet, fast idag så frös jag inte halvt ihjäl när man badade, det var nog minst 20 grader, fast nu var vi på andra sidan Skåne, det blev Lomma istället. Det hjälper inte heller när det är långgrunt så att jag kan ha vatten runt midjan 30 m ut i havet. Hade det varit Mossby så hade jag haft vatten över mig vid det laget. Varmt var det, fast inte så varmt som det har varit det andra dagarna. Nu sitter jag istället ute på trappan, i mer normala temperaturer.

Nej, nu börjar det ta lite på batteriet och daggen har börjat så det blir dags att säga hejdå datorn. Jag har oxå suttit och skrivit här i fyrtio minuter, så någon måtta måste det vara på bloggadet. Så hejdå, så får vi se imorron, och jag orkar efter en dags rännade på marknaden.

Inga kommentarer: