söndag, juli 19, 2009

Thai, tyg och HP

Eh, sista marknadsdagen blev det bakplåtspapper och marknadskarameller.

Det var varmt, för varmt för marknad. Så jag la hemma och latade mig, och svalkade i poolen. Det blev inte marknad förrän det började bli mer svalt, vilket var vid femtiden. Då blev det ner och knalla runt och försöka hitta några att springa runt med. Vilket gick rätt så snabbt, så jag var inte ensam så länge. Inte för att det går att vara ensam på marknaden, när den är fylld av folk som ränner upp och ner bland alla rader på jakt efter de sista prutade fynden. Jag var inte en av dom, jag ville ha bakplåtspapper i teflon, och jag hittade det snabbt. Sen skulle jag bara hitta kompisarna.

Det blev även thaimat. Ja, första gången sen Borås. Kyckling med jordnötssås och stekta nudlar. Mmm.. oj, nu dreglade jag visst.

Igår bröts inte traditionen med att handla, för det blev spontanbesök på Stoff & Stil. Jag lekte syfröken med någorlunda framgång, och lyckades med konststycket att inte handla saker som jag inte kommer att använda. Vilket betyder att min påse någon gång kommer att ha reducerats till minst en blus och annat smått och gott.

Vi åkte in till SFbok också. Så nu har jag Bleach hela vägen till Ishidas första stora kamp. Sen när man hade kommit hem så blev det systuga med mammas symaskin. Jag vill ha den, mycket bättre än min. Sara fick en minihat ihopslängd och jag tittade på. Sen blev det bio. Ja, det var Harry Potter.

Den var helt okej. Jag tror nästan att det är en av mina favoriter bland filmerna. Fast har man inte läst boken, så fattar man nog inte så mycket. Den är inte som de andra, baserad blott på boken, utan är mer som ett komplement till den. Om jag fattat det rätt, så la Rowling dit lite scener som hon hade tänkt få med i boken, men som inte passat in. Den är bra. Det är en film, och det känns som en film, vilket inte alla de andra gjort för mig i alla fall. Fast de kunde ha varit i brödernas affär lite längre. Det tog ju ändå dekoratörerna tre månader att bygga upp den studiobiten.

Nej, nu ska jag försöka vakna till, så får vi se hur mycket jag hinner rita och sy idag. Hejdå!

Inga kommentarer: