måndag, juli 20, 2009

Kod gäss

Ja, det har gått en hel dag, och vad gjorde jag den dagen.

Tittade anime. Ja, hela andra säsongen på Code Geass. Ja, det låter som kod gäss på engelska fast utan det sista -es. Det tog även mig ett tag att komma på det här, så låt mig ha roligt med det. Jag kan även säga att det är en serie som det verkligen känns att Clamp har varit inblandad i. Slutet är verkligen Clamp. Ja, man vill veta mer, så nu försöker jag spåra ner mangaversionerna, för vad jag vet så finns det minst tre olika versioner av mangan, alla ur olika karaktärers synvinklar och med olika förutsättningar. I en har det till och med tagit bort robotarna, det kändes lite konstigt.

Det är en mecha, men klanka inte ner på mecha, det är mer än stora robotar. Åtminstonde de som jag tittat på, och jag har inte hunnit med så mycket än.

Nej, idag så SKA jag göra mönster. Först ut lillasyrrans klänning. Hejdå!

Inga kommentarer: