söndag, juli 05, 2009

I mitt kylskåp..

...luktar det just nu kakao och sötsur sås. Fin kombo, eller hur?

Och appropå något helt annat. Jag köpte biljett till Skåne för fredag. Så jag åker sex, ja, på morgonen. Så det blir Melody Club på torsdagskvällen, får tvinga med någon, och tåg på morgonen. Inte för att fredagen tar slut där, för när jag väl kommit till Sjöbo så blir det av mot Ystad för medeltidsdagarna där. Tyärr så orkar jag inte sy en medeltidsoutfit, så det får bli vad jag hittar i gadroben, kan alltid bli kul. Två av kompisarna ska i alla fall ha sina nysydda outfits på sig, och jag tycker att det är jättehärligt. Vilket betyder att jag säkert kommer att göra en egen om ett tag. Fast inte nu. Helgen kommer inte att ta slut där, nej på kvällen så blir det grillning och kanske övernattning vid närliggande sjö, och sen så är det medeltid igen. Lördag kväll så blir det beryktad grillfest, ja, den som hela släkten, eller, ja, en liten bit av släkten brukar dyka upp på. Sen blir det medeltid på söndag som avslutning. På måndag har jag beräknat till att sova, det kommer att behövas.

Tillbaka till animen som aldrig kom på tal, för att jag kom att tänka på något annat, undrar ni vad titta bara ovanför. Jag har börjat titta på mecha. Ja, stora robotar som ofta flyger runt i rymden och försvarar jorden mot elaka ailens. Vad har hänt? Ja, än så länge har det inte blivit mer än Code Geass och Macross Frontier. Den senast började jag titta på för att det var en som cosplaya en snygg klänning, och gissa vad, jag vill ha den. Men det är inte slut på eländet. Jag vill se Gundam också, neeeej. Jag som redan hade tillräckligt med anime för ett helt år att se klart nu i sommar.

Nej, nu ska jag återgå till smulade chokladbollar och Macross Frontier. Hejdå!

Inga kommentarer: