tisdag, mars 17, 2009

Franska och japanska, alltså bara strunt


Okej, helt plötsligt fick jag för mig att skriva ner all franska jag kan. Det är inte så mycket, så ni kan ta det lugnt.

Toilé - prov

Bonjour - God dag

Madam - fru/fröken?

Au Revour - adjö

Ja, där har ni det. Enkelt va? Varför kan jag då toilé: jo, har man gått kläder och design i tre år, så går det inte att undgå. Ja, det andra är nog självklart.

Vad lär vi oss då av det här. Jo, att jag på kvällen ibland tänker lite väl mycket, och att jag vill skriva av mig. Men även att jag fortfarande känner av endagsvåren som förekom idag. Alltså, jag skulle lätt kunna gå på speed.. alltså jag beter mig som att jag käkat koffeintabletter.

Jag vill oxå dela med mig en bra sak för alla bokmalar som även råkar gillar Japan. Ja, jag vet vad bok heter på japanska: hon.

Ja, svårare var det inte. Nej, nu ska jag försöka ta det lite lugnt och läsa klart min bok, så hejdå!

Inga kommentarer: