lördag, mars 21, 2009

Trött, plugg och beställningar

Jag trodde nästan att jag hade skrivit här för inte så länge sen, men det var visst i onsdags sist. Ja, veckan har nästan gått smärtfritt förbi. Det har inte blivit så mycket mönsteritande mest på grund av att jag insett att jag inte har någon linjal. Det ska det snart rådas bot på.

Annars har det varit mycket pluggande. Jag har två tentor nästa vecka, måndag och torsdag. Teori i informationssökning och indexering. Hoppas att jag klara dom, fast jag egentligen inte har någon anning om vad som kommer att komma på tentorna.

Sen var jag på QiGong tidigare idag. Jag var inte med på den sista TaiChi för att jag kände för att åka hem och läsa istället, vilket gick bra. För nu har jag läst hela Informationssökning på Internet. Den var inte så svår, och det kändes som att det var en fin upprepning av vad jag redan läst i Taylor (tjock, tung, tråkig bok) eller hört på övningarna.

Nu har jag även beställt alla böcker som jag kan till nästa kurs, så man får hoppas att de kommer senast på torsdag så att man hinner läsa lite innan seminariumet på fredag. Ja, för nu börjar de fina veckorna med föreläsning - seminarium. Jag tror att det är fyra veckor som ser ut så här. Man får hoppas att det är lite intressant.
Nej, nu ska jag vara vaken lite till och sen blir det sova. Gonatt!

Inga kommentarer: