tisdag, mars 17, 2009

Vår? och flitig


Det kändes nästan som att våren kom idag, även om det fortfarande finns kvar av vintern i form av isdrivor och höstlöv. Det var varmt, riktigt varmt. Hade jag gjort som jag velat så hade jag suttit fast utanför högskolans bibliotek och bara suttit. Ja, det var sånt väder. Det var bara skönt att sitta där och vänta på att bussen skulle komma.

Okej, när solen skiner och bara värmer på så är det vår. Det är kanske dax att börja packa fram sommarkläderna. Inte för att jag tror på det när jag ser vädert på TVn. Det verkar som vädert bara skulle ha en bra dag, sen skulle det gå ner mot 2 grader och regnskurar senare i veckan. Nej, kan ni inte bara upprepa vädert några dagar. Jag blir glad av sånt här väder, och pigg och får faktiskt saker gjorda.

Ja, idag har vi alla fall skickat in vårt uppdrag, och nu väntar man bara på att få reda på vem som man ska opponera i seminariumet. Jag känner mig duktig. Även om jag kanske inte är det. Ja, jag har i alla fall rensat lägenheten på sopor och slängt massor på återviningsstationen. Jag tror att jag fick ihop tre kassar, och inte små. Sen blev det diskning, och just nu sitter jag i köket och lyssnar på P3 och funderar på mat. Ja, det börjar snart bli dax. Helt otroligt vad tiden kan gå.

Nej, nu är det dax för matlagning och kvällsbestyr. Imorron så blir det mönsterritning och kanske även lite sy, eller åtminstonde klippning. Jag ska börja med min Hinamori-cosplay så snart som möjligt.

Inga kommentarer: