tisdag, april 01, 2008

Hej och hå, en ny månad vi får

Oj, vad fin rubriken blev. Ja, man kan säga att jag hade kunnat börja månaden på ett bättre sätt. Igår fick jag för mig att jag skulle gå till Jysk och köpa tyg, för det fanns ett jättesnyggt i reklambladet, det var bara det att det var inte så snyggt i verkligheten, så det slutade med att jag köpte en rulle med offwhite velour istället. Ja, jag kan nog använda det till något, det är bara det att jag har så mycket annat tyg som jag ska använda oxå..

Nu till något helt annat: Jag har också blivit en Tupperware-försäljare. Nej, det är inget aprilskämt, och ja, jag vet det låter jättekonstigt. Men det kan var bra med lite extrapengar. Det behöver man alltid. Särkilt om man som jag springer och köper tyg lite tätt som tätt. Så igår var det nybörjarkurs i Marieholm och jag var där. Och nu tänker jag bara, vad är det jag har börjat med. Jag kan ju knappt något om Tupperware. Ja, har jag tur så kan jag kanske skrapa ihop tillräkligt med pengar för att betala alla saker jag får. Det är helt otroligt hur man får saker där. Det räcker nästan med att man dyker upp så har man en sak i handen. Det är bara det att dom pratar och pratar väldigt mycket, och jag tror att det mesta går ut ur mitt andra öra rätt så snabbt.

Inga kommentarer: